onsdag 1 februari 2012

Hemma

" Tyvärr" är jag hemma idag, fick en tandställning nere igår, gör förbaskat ont, kan nästan inte pata för att det gör så ont, kan ju då inte heller äta, utan måste äta soppa av olika slag=(, men han där tandis var så hårdhänt igår, han satt den därsugen på tungroten(et gjorde så ont att manhöll på börja lipa) jag sa aj, men han sa bara
-Ligg still och gapa!
Mn som tur var kunde jag smygändra den å det inte var lika hemskt, senast så va han  jätte snäll.

Men i varje fall så i tisdags började jag rida ett dressyrprogram på Ture, så här ser det ut:





LC:1 2008
1.  A           Inridning i arbetstrav 
     ADXGC  Arbetstrav 2.  C     Höger varv
     CM   Arbetstrav
     MXK  Vänd snett igenom i arbetstrav
     KA    Arbetstrav 3.  A  Volt med ca 15 m diameter 4.  AC  Serpentin över medellinjen med 3 bågar
            vid passerandet av medellinjen övergång till skritt 
            ca 6 steg - Framridning i arbetstrav 5.  Övergångarna arbetstrav - mellanskritt - 
     arbetstrav på medellinjen 6.  CH   Arbetstrav
     HXF  Vänd snett igenom med förlängd steglängd 
             (lättridning tillåten)
     FA   Arbetstrav 7.  A  Volt med ca 15 m diameter 8.  Mellan A och K  Övergång till fri skritt
     (A)KXM              Fri skritt 9.  Mellan M och C  Ta tyglarna - Mellanskritt 10.  CH                    Arbetstrav
       Mellan H och E  Vänster arbetsgalopp 11.  EBE  På mittvolten ett varv i arbetsgalopp 12.  EK      Arbetsgalopp
       KAFB  Arbetstrav 13.  B  Vänd till vänster
       X  Halt - stillastående ca 6 sek - framridning i arbetstrav
       E  Vänd till höger 14.  EHCM                Arbetstrav
       Mellan M och B  Höger arbetsgalopp 15.  BEB  På mittvolten ett varv i arbetsgalopp 16.  BF  Arbetsgalopp
       FA  Arbetstrav 17.  A         Vänd rätt upp
       ADXG  Arbetstrav
       G         Halt - Hälsning  Ser ganska lätt ut, men är piss svårt, speciellt att få volten i gallop, eftersom Ture är duktig på att ta fel gallop och behöver mycket stöd=D. Men Men, nu ska jag vila och sen blir det soppa! Igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar