måndag 9 april 2012
söndag 8 april 2012
...
TJA! sitter här med Emilia nu, vi ska snart gå ut, typ hoppa med Anna! Vi hoppade med henne igår och det gick bara bra! Jag tränade först på ett litet kryss-landa-kryss- två gallopsprång-oxer. Sen körde vi "bommar"och kryss. Vi kollade på Harry Potter och jag höll på somna, sen när klockan var ett på natten när vi skulle sova var Emilia trött och jag pigg, adrenalinet från popcornen kom fram! Vi sov till halv 9 och sen gick vi letade påskägg! Jag ska väl annars till Aftonsol senare, jag tänker faktiskt borsta både Charm och Swing och putsa sadlarna ordentligt, kanske åker jag till Emilia imon!
fredag 6 april 2012
Sköönt!
Två dagar xtra ledigt! det är ju lång-fredag idag och på måndag annandag påsk. Idags har vi inte gjort nåt speciellt. Jag var till Aftonsol 10.00 idag, vi skulle rida då, det var meningen att vi skulle hoppa, men alla hästarna var så busiga, det blev väl fyra små skutt och sen bommar. Jag red Deli idag med. Mamma kom hem igår så vi åt kvällsmacka och sen gick jag i säng. Klockan var halv tolv när jag la mig och jag skulle upp halv nio! Jag var ganska trött eftersom jag är van att sova länge, 9-10 timmar.
Jag kom på att jag tänkt börja skriva om personer jag gillar, antingen som kändis eller en "vanlig person". Den första är:
Nellie Berntsson
Nellies blogg kan ni läsa här.
Nellie är en tjej som föddes 00. Hon har tre hästar, Stella som är hennes egen, och Elvis, en ny häst som hon fick, och Bellman som hon tävlar bra med, men hon har honom bara på lån.
Nellie tävlar framgångsrikt och har kvalat och ska kvala in till SM. Jag fick hennes blogg genom ponnyakuten, där ungdomar får hjälp med problem som dom har med sin ponny. Nellie hade problem att lasta Stella.
Nellie bilder:
nellie själv
Nellie och Bellman
Nelies häst Stella
Nästa gång jag bloggar så ska jag skriva om en person jag avgudar<3
Jag kom på att jag tänkt börja skriva om personer jag gillar, antingen som kändis eller en "vanlig person". Den första är:
Nellie Berntsson
Nellies blogg kan ni läsa här.
Nellie är en tjej som föddes 00. Hon har tre hästar, Stella som är hennes egen, och Elvis, en ny häst som hon fick, och Bellman som hon tävlar bra med, men hon har honom bara på lån.
Nellie tävlar framgångsrikt och har kvalat och ska kvala in till SM. Jag fick hennes blogg genom ponnyakuten, där ungdomar får hjälp med problem som dom har med sin ponny. Nellie hade problem att lasta Stella.
Nellie bilder:
Nästa gång jag bloggar så ska jag skriva om en person jag avgudar<3
tisdag 3 april 2012
stan
Tja, jag var till staden med Emilia idag, Fia skulle egentligen med men hon skulle till Aftonsol på ridlektion. Vi var till Zoo-arken och Zoo-ligan, Kappahl och lisco, och föstås Mikis häst och fritid.
Pappa kom och hämtade mig vid 5. Sen så åkte vi hem och nu ska jag koppla mig vid läxorna.
Mamma är ju i Uppsala och hon hade hittat en skitfin avslutningsklänning, visst är den fin?

Pappa kom och hämtade mig vid 5. Sen så åkte vi hem och nu ska jag koppla mig vid läxorna.
Mamma är ju i Uppsala och hon hade hittat en skitfin avslutningsklänning, visst är den fin?
måndag 2 april 2012
...
Hejsan. vi har inte gjort något idag, jo, skolan då men det hör inte hit. Mas e ju i Upsala på praktik och har just nu inget internet. SUCK! Jag ska väl till stallet ikväll, kan tyvärr inte tabilder för mamma har kameran i uppsala. Har inte så mycket att berätta annars, är ihop med simon, sen i förra fredan, inga kommentarer sen för den som träffar mig. Jag kan svara på frågor som antagligen kommer då...
1. Ja han är söt.
2. Han är 173 cm lång.
3. Nej, Han svär inte(inte i onödan iaf)
4.Han säger varken klitt eller todee.
1. Ja han är söt.
2. Han är 173 cm lång.
3. Nej, Han svär inte(inte i onödan iaf)
4.Han säger varken klitt eller todee.
söndag 1 april 2012
Full helg
Jepp, Har varit mrd Emilia igår lördag. Vi har typ inte gjort nåt, bara varit på datorn och snackat.Ifredags red jag lilla Candela, vi hade Åsa och inte Mia som vi brukar ha, hon var i Sverige.
Vi red lite skänkelvikning och skrittade ut, hon var lugn, men en annan hästsom heter Flisan var brunstig så hon gick och gnägga åt Candela, hur lyckat som helst.NOT. Aja, sen slappade vi bara.
Sen igår då så kom Emilia, vi hoppade med Anna, en tre kombination med ett Kryss-Räcke-Oxer.
Hon är super duktig <3
Emilia tog några söta bilder.
Vi red lite skänkelvikning och skrittade ut, hon var lugn, men en annan hästsom heter Flisan var brunstig så hon gick och gnägga åt Candela, hur lyckat som helst.NOT. Aja, sen slappade vi bara.
Sen igår då så kom Emilia, vi hoppade med Anna, en tre kombination med ett Kryss-Räcke-Oxer.
Hon är super duktig <3
Emilia tog några söta bilder.
torsdag 29 mars 2012
Random saker
Idag har vi väl inte gjort så mycket, veckostädat-ja, inte kul, men det är saker som måste göras, fick rummet någorlunda städat idag i alla fall :). Iskolan så har vi väl inte gjort nåt särskilt heller, bara det vanliga, svenska, hissa, lunch(Kalops) sen astronomi och matte, slöjd och slöjd, sen HEEM! i morgon är det fredag, chill! Vi ska typ ha gymnastik först, men sen så är det lätt hela dagen och sen så blir det ridning! hoppas vi hoppar <3
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)