måndag 23 januari 2012

Stallet.

Jag var till stallet en stund nu på kvällen. Först så longerade hon en tvååring som fyller tre nu i juni, on var jättelat, annars är hon som ett krutpaket, men idag gick det lite långsammare+ att hon var uppe i det blå och tänkte på något hlt annat, om n hästar är så smarta. Sen så tömkörde hon henne, man går bakom hästen och har två långa linor som man styr den med, oc det gick inte så mycket bättre, snarare sämre=/.
sen när vi gick ner till stallet så sa hon att hon skulle ta en annan häst, och om jag ville kunde jag longera Ture, hon frågadeom jag gjort det förut, men det hade jag ju inte så jg skakade på huvudet.  När vi gick in i ridhuset så gick hon till sitt och jag till mitt, hon sa att jag kunde prova lite själv först, och det gick ju jättebra! NOT! efter 15 minuters försök så var hon klar och kunde hjälpa mig. Först och främst skulle jag vara mer bästämd(tydligen), då gick detbättre, han är ju så att han gärna står i ens famn, så medlte övertalning och en spagettiarm så ar det bara att börja, jag fattade hur man skulle göra så nu är detinte lika svårt mer! men nu ska jag och lägg mig! kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar