Mamma och jag har just lagat en kladdkaka! den är klar nu, det lukter jätte gott! mums mums.
Idag har jag varit hos grannen i hennes stall 7½ timme, ärlite trött. Först stiga upp ca. 7, vara där 8, fixa stallet, då är klockan just 11.00. Sen var jag hem och skulle laga lunch, lite havregrynsgröt, jag följde receptet, 4 dl havregryn öch 10dl vatten, men jag misslyckades, hur kan man vara så duktig att man missar att laga risgryns gröt, dem blev så fast att det nästan fastnade i halsenn, me¨n russinen var goda=). Sen var vi ut, mamma överraskade mig och Felix med picknick, varsin rostmacka och kokhet oboy! det var jättemysigt att sitta på en stor sten och mysa! sen gick vi till farmor, hon hade lite käder som jag skulle prova, annars skulle hon ge dem till Emmaus, det fanns lite snygga kläder som jag kan använda. Sen gick jag till stallet igen =)=)=). Vi tog in häpporna och sen red vi en stund, jag red en häst som heter Ture, han var min skötis förut,, men nu har jag två andra på Aftonsol, Swing och Charm. Han gick på bra, lite lat, speciellet i trav, sen tog det 6-7 ggr innan tog gallopfattningen, man kan ju inte jaga dem till galopp utan man tar en galoppfattning, ger efter om den inte tar, lugnar den, men ändå så att den går fram bra, sen ger man en till, hjälper med spö och röst, inte alltid så lätt som det låter!

Det här är BAmse, min kanin som dog den 11,10-2011 i lunginflammation

Bamse på sommarbete!
Tuttisova förmig
Sune, vår katt som dog av magcanser, han blev inte ens 6 år.=(
Nu ska vi käka gott och sen kolla på Gladiatorerna, och dagens lördags film The day after tomorrow!
Idag har jag varit hos grannen i hennes stall 7½ timme, ärlite trött. Först stiga upp ca. 7, vara där 8, fixa stallet, då är klockan just 11.00. Sen var jag hem och skulle laga lunch, lite havregrynsgröt, jag följde receptet, 4 dl havregryn öch 10dl vatten, men jag misslyckades, hur kan man vara så duktig att man missar att laga risgryns gröt, dem blev så fast att det nästan fastnade i halsenn, me¨n russinen var goda=). Sen var vi ut, mamma överraskade mig och Felix med picknick, varsin rostmacka och kokhet oboy! det var jättemysigt att sitta på en stor sten och mysa! sen gick vi till farmor, hon hade lite käder som jag skulle prova, annars skulle hon ge dem till Emmaus, det fanns lite snygga kläder som jag kan använda. Sen gick jag till stallet igen =)=)=). Vi tog in häpporna och sen red vi en stund, jag red en häst som heter Ture, han var min skötis förut,, men nu har jag två andra på Aftonsol, Swing och Charm. Han gick på bra, lite lat, speciellet i trav, sen tog det 6-7 ggr innan tog gallopfattningen, man kan ju inte jaga dem till galopp utan man tar en galoppfattning, ger efter om den inte tar, lugnar den, men ändå så att den går fram bra, sen ger man en till, hjälper med spö och röst, inte alltid så lätt som det låter!
Det här är BAmse, min kanin som dog den 11,10-2011 i lunginflammation
Bamse på sommarbete!
Nu ska vi käka gott och sen kolla på Gladiatorerna, och dagens lördags film The day after tomorrow!
Det var lite sorgligt att se foton på våra djur som inte finns längre, men det är ju ändå tur att man har foton att kolla på när man längtar efter dem :)
SvaraRadera