fredag 6 april 2012

Sköönt!

Två dagar xtra ledigt! det är ju lång-fredag idag och på måndag annandag påsk. Idags har vi inte gjort nåt speciellt. Jag var till Aftonsol 10.00 idag, vi skulle rida då, det var meningen att vi skulle hoppa, men alla hästarna var så busiga, det blev väl fyra små skutt och sen bommar. Jag red Deli idag med. Mamma kom hem igår så vi åt kvällsmacka och sen gick jag i säng. Klockan var halv tolv när jag la mig och jag skulle upp halv nio! Jag var ganska trött eftersom jag är van att sova länge, 9-10 timmar.
Jag kom på att jag tänkt börja skriva om personer jag gillar, antingen som kändis eller en "vanlig person". Den första är:

Nellie Berntsson

Nellies blogg kan ni läsa här.
Nellie är en tjej som föddes 00. Hon har tre hästar, Stella som är hennes egen, och Elvis, en ny häst som hon fick, och Bellman som hon tävlar bra med, men hon har honom bara på lån.
Nellie tävlar framgångsrikt och har kvalat och ska kvala in till SM.  Jag fick hennes blogg genom ponnyakuten, där ungdomar får hjälp med problem som dom har med sin ponny. Nellie hade problem att lasta Stella.
Nellie bilder:


 nellie själv  Nellie och Bellman
 Nelies häst Stella


Nästa gång jag bloggar så ska jag skriva om en person jag avgudar<3


 

1 kommentar: